Mannen vs Vrouwen

Het verschil tussen vrouw en man is overduidelijk voor de meeste mensen.
Voor de mannen geldt: Vrouwen zeuren en mannen zijn concreet.
Wat vrouwen betreft: Vrouwen doen al het werk en mannen doen niets.

Volgend filmpje legt heel begrijpelijk, aannemelijk en op humoristische wijze het verschil tussen man en vrouw uit. Dit filmpje kreeg ik voor het eerst te zien tijdens een workshop, verzorgd door CCMA. De dames van Mai-Zena toonden ons het verschil tussen mannen en vrouwen in hun rol als manager.

Het is verschil tussen denkwijzen is heel herkenbaar. Vrouwen zijn emotioneler en zijn passioneel in ambitie. Mannen zijn minder emotioneel en ambitieus, zij doen wat er gedaan moet worden.

Volgens de auteur Sherry Argov van het ‘De ideale vrouw is EEN BITCH!’ zijn mannen geïnteresseerd in sterke vrouwen die voor zichzelf opkomen. Ik quote: Een bitch, oftewel assertieve vrouw die kracht put uit haar onafhankelijkheid, is veel aantrekkelijker dan een vrouw die altijd maar ja zegt en zichzelf wegcijfert.
Helaas gaat het boek volledig in op hoe vrouwen de leukste mannen kunnen krijgen en behouden. Nu is dit op een manier weergegeven dat het inderdaad zou lukken, het blijft echter manipulatief en onecht.

Het feit dat ik als vrouw onschuldig en onkundig het leven in ging, zorgde voor een stabiel leven en matige denkwijze. Op een moment besloot ik de wijde wereld in te trekken door zelfstandig te leven. De relatie die toen al tien jaar duurde, beëindigde ik om de keerzijde van de medaille te ontdekken. Dat is mij uiteindelijk gelukt. Heel veel mannen, vrouwen, feesten, tegenslagen, mooie dingen, hard werken en een dochter verder, kom ik op het punt dat ik soms wens terug te kunnen. Terug naar onschuld met de wetenschap van nu.

Het verschil van toen en nu, is dat ik mannen beter begrijp en ik wil dat soms liever niet. Mannen geven hun werkelijke denkwijze weer, wanneer je ervoor openstaat. Helaas accepteren zij een gelijksoortige denkwijze niet altijd, omdat het hun mannelijkheid in de weg zou kunnen staan. Dus hoe zelfstandig moet een vrouw zijn, om aangetrokken te worden door een man. De man die mij aankan moet heel wat in zijn mars hebben en tussen mijn regels door kunnen lezen. Ik ga me niet aanpassen, maar blijf dicht bij mezelf. Het kaf van het koren scheiden, om niet weer gekwetst te worden. Och, wat zijn vrouwen weer emotionele wezens. Ik ben er trots op!

Wat is de beste manier om elkaar beter te begrijpen en met elkaar om te gaan? Wat mij betreft is dat nog steeds jezelf zijn en elkaar accepteren zoals we zijn. Een beetje naar elkaar toe buigen completeert het ideaalbeeld.

door Amanthis Geplaatst in Geen categorie

Geef een reactie

