Wat is liefde?

Liefde is er, of liefde is er niet. Ik geloof niet in iets ertussenin.

Is liefde jezelf kwijtraken? Is liefde accepteren? Of is liefde er gewoon?

Is het er gewoon en verzet je bergen om de liefde te bereiken?

Of bekijk je het van een afstand, om het rustig in te sluipen?

Wat als je twee personen elk een andere manier van liefhebben tonen.

De een is assertief, dan ander introvert. Kan het dan nog iets worden?

Ja, we spreken hier van liefdesrelationele liefde.

 

Wat is angst binnen een relatie? Wat doet liefde met angst? Wat doet angst met liefde? Hoe echt is de liefde als angst overheerst??

 

Wat is liefde? Wanneer is liefde liefde.. Waarom kan liefde zo’n pijn doen…

 

door Amanthis Geplaatst in Geen categorie

Eén reactie op “Wat is liefde?

  1. Herkenbaar stukje, een vraagstuk wat een ieder kan bezighouden.
    Mijn ervaring is dat je eerst liefde voor jezelf moet hebben, onvoorwaardelijk. Dan is het ook veel makkelijker om onbeantwoorde liefde te verwerken.

    Op dit moment heb ik sinds kort een nieuwe liefde. Een typisch voorbeeld van het door jou benoemde liefdesrelationele liefde. Zij is qua liefde introvert, uit zich niet, laat niet weten wat ze van me vindt, hoe ze er in staat en is spaarzaam met contactmomentjes. Ik daarentegen uit me makkelijker en zoek naar herkenning.
    Het is soms lastig, en zelfs onzeker, maar doordat ik erg veel liefde voor mezelf heb en mezelf boven alles heb staan, kan ik er beter mee omgaan dan enkele jaren geleden.

    Ze heeft na 3 weken hengelen aangegeven mij geweldig, leuk te vinden, graag bij me is, leuke dingen met me wil doen maar niet verliefd is. Ze geeft aan niet snel verliefd te worden en het graag een kans te geven. Persoonlijk denk ik niet dat het gaat werken, maar streef er wel naar. We shall see.

    Liefde is mooi, maar doet vaak pijn. Maar focus op het mooie, dan is de pijn zo weer weg.

    xx

Geef een reactie

