Liefde-stellingen

Ontneem me de macht

Ontneem me de adem

Ontneem me mijn krachten

Ontneem me mijn rechten

.

Bind me

Blinddoek me

Over-Meester me

~

Hou van me…

Voor wie is dit herkenbaar? En wat betekent het voor je?

Voor mij betekent het volledige overgave, vertrouwen geven, liefde schenken. Het is geen kwestie van onderdanigheid. Wanneer er gelijkheid is in liefde, vertrouw je de ander in het juiste handelen.

Wanneer je eervol, respectvol behandeld wordt, weet je het direct.

De vraag is voor de meeste vrouwen: Wat doe je ermee…

Liefde dient onvoorwaardelijk en puur te zijn. Wanneer je afwijkt van dit ideaal, dien je heel goed bij jezelf te rade te gaan.. Compassie, integriteit en loyaliteit zijn ondergeschikt aan pure liefde. Wanneer je om een persoon geeft, kun je de waarden soms moeilijk onderscheiden. Angst speelt hierin een grote rol. Angst geboren uit onwetendheid of de ervaringen die je opgedaan hebt als baby, als kind, als puber en alle ervaringen erna..

Wanneer je bereid bent liefde te nuanceren, deassembleren en weer in elkaar te zetten, dan voer je een gesprek met je hart en kun je nagaan waar de pijnpunten liggen.

De vraag is, wat doe je er mee…

Ik denk weer veel na. Binnenkort meer over dit alledaagse onderwerp. 😉

door Amanthis Geplaatst in Geen categorie

6 reacties op “Liefde-stellingen

  1. Zo zou liefde moeten zijn en ik denk dat we het allemaal wel een keer hebben meegemaakt. De meesten hebben daarin hun ‘sparringspartner’ gevonden. Het juiste dekseltje op het juiste potje.
    Maar als dat niet lukt, dan kom je heel veel potjes tegen met hier en daar een barst. dan kan ik er als persoon vol in willen gaan. Niet ervoor, niet erachter, maar ernaast. Heel veel liefde geven en hopen dat het heerlijke gevoel zal blijven, maar dat wil niet zeggen dat het bij die ander net zo is. Vaak komen die barsten dan naar voren, de bagage, de muren waar je tegenop moet boksen.

    En dan vraag ik me serieus wel eens af. Kunnen sommige mensen, door alles wat ze hebben meegemaakt, de liefde nog wel zien die ze voor het oprapen hebben. Ik vraag het me af.

    Zelf ben ik het type alles-of-niets. Je hebt me onvoorwaardelijk, 200% en kan dan ook veel geven. En ik ben van mening dat het ook zo moet zijn.

    Voorlopig ben ik weer heerlijk verliefd.

    • Ik sluit mij volledig bij je aan, Jeroen. Ook ik ben een alles of niets mens. Als de ander mij dat niet kan geven, moet ik er mee stoppen. Het vreet anders aan mij.
      De laatste man op wie ik verliefd werd begreep dat in theorie, in de praktijk was ik net zo goed te zwak. Maar ja, zo verliefd. Dat is nu ineens over.
      Ineens over, daar geloof ik niet in… Niet van de één op andere dag. 🙂

  2. Dank je wel. Ik heb geluk? Ik denk dat jij geluk hebt. Want ik ben totaal niet gecharmeerd van mannen die tot ‘zwakke’ vrouwen door proberen te dringen. Je hoeft mij dus niet uit te dagen, daar zit ik totaal niet op te wachten. En dat noemt zich vrouwenkenner. #FAIL Dus ik waarschuw jou, blijf uit mijn buurt!

  3. Mooi geschreven ! pure liefde is idd onvoorwaardelijk … 100 procent vertrouwen in elkaar is echter noodzakelijk. Ik ben helaas iemand die niet snel liefde toelaat.

Geef een reactie

