Beweging is perfectie in imperfectie.

Volgens een voormalig leidinggevende moest ik leren dat perfectie niet bestaat. Wat als wij allemaal streven naar perfectie. Is dat niet wat wij allemaal doen.

Wat is perfectie? Perfectie is liefde, liefde voor jezelf.

Wanneer je beweegt, leeft, de oorzaak en de reactie bent, streef je onbewust naar perfectie. Iedereen heeft een blik, een visie en die is voor ieders zelf goed. Verander, tast af en sta stil. Wees bewust van wat er om je heen gebeurt, wees bewust van wat je teweeg brengt, wees bewust van je grenzen en de mogelijkheid je grenzen te verleggen. Voor de één is beweging een gewoonte, voor anderen is elke beweging nieuw, eng, overweldigend. Wat is het doel van het leven, wat is het doel van beweging, wat is het doel van dit alles wat je om je heen laat gebeuren of wat je gebeurt. Ik beweeg, jij reageert. Jij beweegt, ik reageer. Op en neer, heen en weer…

Is het niet beangstigend dat we allemaal dood gaan? Waar doen we het dan voor. Waarom doen we zo ons best? Eten is een primaire levensbehoefte. Liefde is een staat van zijn. Ik zijn dan erg graag! Strevend naar perfectie.

Eén reactie op “

  1. Perfectie in het woordenboek: volmaaktheid.
    En wanneer is het volmaakt? Ik ben zelf van mening dat je dat zelf bepaald. Echter, de valkuil waar velen intrappen is volgens mij dat we zulke kuddedieren zijn en amper zelf kunnen denken. Het perfecte beeld wordt vaak door alles behalve jezelf gecreëerd. Kijk alleen de diverse media al.

    De kunst die ik heb aangeleerd is mij te distantiëren van wat anderen perfect vinden. Blijf bij jezelf en als je dan naar je primaire gevoel gaat kijken dan kan ik zeggen dat ik het met je eens ben dat liefde en het zijn voldoende is om het perfectie te noemen.

    M.a.w. zet mij in een hutje op een droge vlakte van Afrika met wat liefde om me heen en dan heb ik in wezen voldoende. De rest is bijzaak.

    Leuk stukje en leuk je vandaag gesproken te hebben. Ik blijf je volgen.

    Groet,

    Jeroen

Geef een reactie

