Spreek jij mijn taal?

Wat quotaties uit mijn Facebook. Het zijn zaken die mij op dit moment bezighouden. Voor de een herkenbaar, voor de ander abacadabra. Het is altijd heel speciaal en interessant om mensen te ontmoeten die dezelfde taal spreken. Dit is niet minderwaardig naar anderen toe bedoeld. Het is anders.

Groei en ontwikkeling op persoonsniveau zijn erg belangrijk voor mij en levend houden van passie. Om reacties te ontlokken, plaats ik berichten, die voor mij actueel zijn. De reacties geven weer welke personen gelijkgestemden op potentiële gelijkgestemden zijn. Dan kun je samen dezelfde taal spreken en een stukje ontladen. Hier is over nagedacht.

Hierbij wat gedachten. Zijn ze herkenbaar voor jou?

~

Dingen zijn soms zoals ze zijn. Je denkt van niet, je vindt van niet, je wilt het niet.. maar toch is het zo. Ja, wat doe je er dan mee.. Om heen draaien.. Negeren! Totdat het vanzelf weggaat. Zijn wij mensen goed in.

~

Vriendschap is van de ander kunnen vragen er voor je te zijn. Mensen die echt om je geven, zullen er ook echt voor je zijn. Verwacht niets en zonder oordeel. Je bent dan in het meest verre stadium van vriendschap.

~

Soms wil je heel veel zeggen, maar kun je dat beter niet doen. Dan blijft het onuitgesproken.. Je voelt je kwetsbaar. Is dat een goed ding? Als ik niet specifiek durf te zijn, dan trek in het algemeen. Ik voel me vatbaar. Zo! There!

~

Ik maak er altijd zo’n puinhoop van. Soms komen zaken die bij je horen vanzelf naar je toe. Zo niet, dan zal het de moeite niet waard zijn. Nu is het wel zo dat ik ook ouder word en dingen veranderen. Het is gewoon moeilijk een gelijke te vinden in mensen als je genuanceerd denkt en je ook nog eens voor afsluit voor hen.

~

Wat ik nu weer tref is dan mensen onverwacht uit de hoek komen. Verrassend en doeltreffend. Mensen die net zo genuanceerd denken, maar het niet toelaten. Simpelweg omdat hun omgeving het niet toelaat. Dan verwijs ik je naar een paar berichten terug. Negeren, totdat het vanzelf weggaat.

~

It’s all about love. 🙂

~

door Amanthis Geplaatst in Blogs

Geef een reactie

